dimarts, 14 d’abril del 2020

A LA FI TOT FA CAP AL MAR

MAR DE PLÀSTIC – CEIP CASTRO

ODS 14: VIDA SUBMARINA

A finals de juny de 2019 el rebedor de l’escola CASTRO semblava un fons marí: meduses, peixos… ones.



A principi de setembre, quan l’alumnat torna a l’escola, tot estava ple de plàstic.

Què ha ocorregut? D’on ve tot eixe plàstic que arriba als mars i als oceans?

SOS Quantitat de plàstic que arriba als mars.

Ens posen en marxa… en primer lloc realitzem una eixida a l’entorn rural… i se n’adonem que el barranc es ple de residus que acaben al mar. 


La gran reflexió : Què podem fer?



Iniciem un projecte interdisciplinar de centre, i el punt de partida seran les enquestes a l’alumnat, a les famílies i als establiments de la localitat.

Residus de paper d’alumni, no hi predominem, per què el darrer any duguerem a terme un estudi de la bauxita i el seu grau de contaminació, però encara es generen residus de paper i plàstic.










Una primera mesura que adoptem el centre són els esmorzars de RESIDU ZERO, cada dimecres de la setmana.
 Els Ecoherois i Ecoheroïnes recullen els residus dels esmorzars i anoten el pes a la gràfica.









Però al mateix temps les aules comencen a investigar:

Infantil: el món de les tortugues marines
1r cicle: les mantes rajades.
Com són, què mengen, com s’alimenten, on viuen, etc, quines conseqüències pateixen per culpa del plàstic al mar. Com els afecta aquest problema mediambiental, conscienciant-los sobre el tema.
Finalment quina actitud hem de tenir respecte al problema a partir d’ara.

2n cicle: illes de plàstic
Què són, com es formen, causes, els corrents marins amb experiments sobre com funcionen, on són les illes de plàstic en el món, com són de grans, quines conseqüències tenen per l’ecosistema marí i què podem fer per evitar el problema.

3r cicle: treball de camp: el plàstic. Origen, tipus, temps de degradació, avantatges i desavantatges, com es recicla, el problema dels micro-plàstics, activites…








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada